Monday, November 15, 2010

J.K.Clang - Laza na Času srpskog


Periću, Periću, Periću... Šta da radim s tobom, crnjane crni? Kakve su to budalaštine? Pa zar ne možeš lepo da budeš normalan ko i svi?
Kakve su te to nutrine, truleži, groznice i môre spopale – pa šta ti misliš, da si Bodler? Ne sme tako da se piše školski zadatak. Šta ti to treba? Eto, ko je ono čitao pre tebe? Jovanovićeva? Lep zalazak sunca, mirna površina jezera – to su impresije, to se oseća iz srca. A ne ovo tvoje. Budibogsnama...
Moraću da predložim tvom razrednom starešini da ozbiljno porazgovara s tvojim roditeljima. I gospođica pedagog da prisustvuje, nego šta.
A i Milanka mi kaže da na njenom času geografije čitaš kojekakve knjige ispod klupe, ne pratiš nastavu. I s fizičkog bežiš... Seti se, Periću, u prosek ulazi i ocena iz vladanja.
Mnogo si me razočarao. U prvoj godini si stvarno obećavao – pesme su ti se tako lepo rimovale. A sad, daleko bilo...
A ti si beše hteo na književnost, je l’ da? Nije to za tebe, Periću. Tamo mora da se radi, da se uči, sistematski, temeljno. Nema tamo niko vremena za tvoje teorije. K’o ono prošlog meseca. Jesam li ja lepo izdiktirala šest teorija o tome zašto je Kafka pisao onako kako je pisao? A ti se naš’o pametan da mi smišljaš novu... C-c-c...
Sedi, Periću, crno dete... Ovog puta ću da ti oprostim. Evo ti četvorka, i to samo zato što si tako izražajno čitao... Inače, pripazi malo. Matura se bliži, uzmi se upamet...

6 comments:

  1. Superishka! Super su ovi negativni uticaji. Ja sam imala jednu ovakvu na četvrtoj godini, dobih 4 iz maturskog ispita iz čisto ideoloških razloga (tema beše 'Stranac', ja sam pisala o individualizmu i tako...). Da se ne bih mnogo viđala s njom, maturski rad sam pisala iz hemije :)) Tad još nisam planirala da upišem književnost (nikad to nisam planirala, planovi su bili ozbiljni, ovo se prosto desilo, tako da je sigurno i prof. Jasmina izvršila utisak sa svoje strane, mada da me sad neko pita kako, ne bih mogla da objasnim da l' beše 'zbog' il' 'uprkos' :))

    ReplyDelete
  2. Неко би требало да се запита ко је измишљао те теорије о Кафкином писању...

    ReplyDelete
  3. Matora isfrustrirana kučka, moram da primetim neknjiževnim jezikom rečeno.

    Jelena

    [RZ: Imala sam takvu jednu u osnovnoj školi koja me je definisala kao inertnu prema maternjem jeziku. Iz inata sam napisala sastav koji je pobedio na školskom takmičenju. Eh, kakva je to satisfakcija bila, kada su moje ime čitali, a babetina crkavala od muke. Toliko o stimulansu, tj. inatu, koji je moguć da se pretvori i u nešto dobro. :)]

    ReplyDelete
  4. He, he, pričam ja vama da mora nešto da se menja u našem školstvu a vi mi ne vereujete a sad ste se svi našli, da se prisećate, neka , neka....

    ReplyDelete
  5. Ja idem s Lazom u isto odeljenje i nema veze kako se zovem. Samo sam htela da kažem da je Godzila stvarno grozna prema Lazi i stvarno ima pik na njega i ja mislim da je to zato što je on tako fin i dobar, mislim nije on nešto ekstra kul ili tako to, ali je pametan i nikad se ne svađa ni s kim. Stvarno bude bezveze kad ga tako isproziva, ali da znate, ima u odeljenju i kretena kojima je drago zbog toga. Eto, samo sam to htela da kažem.

    ReplyDelete
  6. Setio sam se mog profesora iz gimnazije. Beoem čovek, uvek mamuran, neumiven, nervozan... Onako - razočaran "do koske", i jednom prilikom da temu za pismeni "Ljubav čini da prolazi vreme - vreme čini da prolazi ljubav".

    Na mesec dana do mature ja ga na 6 strana ispljujem najstrašnije, kao: takve cinične ideje pristaju samo totalnim luzerima, ko ne veruje u uzvišeno treba da čisti štale... I sve u tom stilu.

    Upecao me na praznu udicu. Ko soma.

    ReplyDelete